onsdag 26 maj 2010

Läsning, sjuka barn och oro.

De här dagarna nu när vi varit sjuka har jag iallafall fått läsa en del...Måste säga att det är lätt att fastna i denna bok, den första i Twilight-serien!! Inatt var det ganska jobbigt för Tiril ett tag, hon sov inte så bra och var täppt och slemmig, kunde inte äta. Vi fick ge näsdroppar, använda näs-sugen och ge Alvedon-supp...Lilla stackaren. Man blir så orolig när de är så små och sköra... Och i nattens mörka timmar känns det ännu värre. De här två senaste dagarna har hon sovit mer än vanligt. I övrigt är humöret oftast gott iallafall, lilla goa skruttan.
Kiron är rastlös och retlig, märks att han inte är pigg men heller inte så sjuk att han vill sitta still. Han har mest hängt efter pappa. =)
Imorgon ska iallafall M på jobbet, är det tänkt nu iallafall.
Har ju åtminstonde haft tur med vädret, att det inte varit så varmt nu när vi varit sjuka!

1 kommentar:

Marianne sa...

Usch ja de är ju så hjälplösa när de är förkylda. Men du har handlat enl doktorns rekommendationer ser jag. Har inte förstått än varför Nezeril spray kallas droppar... Hoppas att ni piggnar på er! Jag kan knappt vänta på att få se lill-tjejen. Nu ska jag återgå till att lära mig allt om barn.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...