lördag 10 april 2010

En massa babbel om allt vi gjort idag!

=) Skön dag, och vi har fått en del gjort! Vi for iväg på Erikshjälpen, blev några symönster till mig och 2 plagg jag ska sy av till Tiril. =) Också hunnit med veckohandling och sen lunch på Sibylla...
Väl hemkommen blev det lite kaffe i lugn och ro, solen kikade fram och M drog fram några av utemöblerna, sen flyttade vi garderober och gick igenom de stora klädlådorna Tiril fått av moster+påsar med "för stora" kläder till både Tiril och Kiron, och nu har de bägge plötsligt en helt ny uppsättning kläder!
Tur att man kollar igenom ibland så det inte hinner bli för litet, Kiron har ju nyss tagit ett väx-språng och kunde plötsligt ha nästan allt som vi lagt undan och varit för stort (han har ju fått till jul i stl. 104 och sånt som han inte kunnat ha direkt.)
Så nu blir det en hel del tvätt, vill ju tvätta alla kläder till Tiril innan jag lägger dem i garderoben.
Och Tradera-skåpet börjar välla över igen av sånt som de växt ur...och jag ska nog också sälja en del av mina gravid-kläder, ska vi ha några fler barn i framtiden så får jag väl skaffa nytt då.
Jag har lagat mat, kycklingfilé i ugn med senaps och vitlökssås, men vi ska äta det imorgon för ingen av oss är hungrig igen efter den rejäla lunchen på Sibylla. Smidigt att ha maten klar imorgon, bara fixa strips till ! =) Nu ammar jag Tiril och kikar på Ellos.
M håller på sätta fast garderoben i lekrummet i väggen, vår lilla klätterapa får inte få den över sig.
Vi funderar på att ta en liten promenad i kvällssolen sedan, innan vi sätter oss och ser TV.
Saknar såklart lillen båda två, men är samtidigt skönt att ha lite tid för varandra, och för att göra lite saker utan att det ska bli så omständigt och med tjat på trotsig 2-åring...Men imorgon ses vi igen, go-killen!
Han verkar ha det jättebra, har varit och fiskat med mormor o morfar idag, och de har också varit upp till min syster och tittat på hennes hästar. Skoter ville han inte åka däremot, och deras stora hundar är han lite skeptisk mot.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Vilken härlig dag ni har haft!!!!Vad kul med att fått kläder m.m Åh sibylla mums så gott!!!Nu ska vi svulla tacospaj . Må så gott!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...