lördag 27 mars 2010

Middagsbesök igår!

Det blev en lugn dag igår, Kiron var inte fullt så busig som när pappa är hemma, men nog kastades det lite nog...Han ville inte sova efter lunch, så vi satte oss i soffan och myste och såg på Emil i Lönneberga. Första gången han ser det om han inte sett på dagis, och han verkar gilla det, satt still hela 3 "avsnitt", och fick se Råttfällan, Soppskålen och Kalaset i Katthult...=)! Jag myste lika mycket som lilleman...och lillan sov i min famn.
Sedan fick vi besök av mina föräldrar! Kiron blev så glad, mormor fick genast sjunga "Mormors lilla kråka"...=) Kiron hade sjungit på den hela dagen, hört honom nynna "slank han hit, slank han dit..." rätt vad det är. Gladskit! Tiril blev också glad...=) Sov länge först så vi hann fika i lugn och ro, men sen blev mormor otålig och hon fick lov att vakna...=)
Mina älskade föräldrar!
De stannade och åt middag med oss, mamma hade med sig stek i sky och lök, så vi åt det, lagade till Coq au vin ändå, ska äta den idag.
De kommer på besök igen idag för att fira M! =) Nu ska jag strax åka på bytardagen, väntar på Ia, M ska vara hemma med barnen idag igen. Sedan ska M väl hämta mig för en snabb tur på stan (finns inte så många butiker, speciellt inte med herrkläder) innan tårtingredienser inhandlas och vi åker hem.



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...