söndag 21 mars 2010

Lördag med bytardag och middag med vänner, idag förkylning...

Det var jättekul att komma iväg på bytardag igår!! =) Hittade en del fint till Tiril...och det hade gått bra för M att vara hemma själv med barnen! Lite nervöst för mig, var rädd Tiril skulle hinna bli hungrig, men jag hann hem precis i lagom tid.

Efter bytardagen for vi iväg och veckohandlade, ojoj vad pengar det går...Blev ingen fika eller stan, vi bestämde middag med Ia o Daniel o barnen istället.Så när vi kommit hem kom de till oss... M stod för matlagningen, tacos. Blev så gott! (Notera att Robin tränat mycket på sistonde, haha, musklig 2,5-åring!)Jag tog ett litet glas rödvin till maten, så gott! Barnen härjade så vi vuxna blev alldeles slut av ljudnivån! Bråk och bus om vartannat!
När de åkt hem vid 19-tiden var det bara en snabbdusch för Kiron (var alldeles svettig av allt spring)och sen pyamas och lelle, och han sa själv "gå o sova"...slocknade som ett ljus, hade ju skippat dagsvilan också...
Vi varvade ner med lite mysigt "True Blood"...=) Sen sovatajm för mig, 21.20.=)
Direkt när jag vaknade för första amningen inatt kände jag att jag hade lite ont i halsen...och när M vaknade till också så sa han att han kände sig lite förkyld...så nu är det dax igen!! Förkylning...Kiron också. Är så orolig för Tiril, att hon ska få RS-virus. Hört om flera bebbar som fått det häromkring nu!

Visar som vanligt vad jag köpte på bytardagen...haha, ser man här kan man tro att jag inte gör annat än handlar begagnat, men det är flera olika storlekar.
Allt är Tirils förutom Bamse T-shirten längst ner till vänster, det enda jag hittade till Kiron, kläderna i hans storlekar hinner bli slitna.
Tiril fick bla. flera strumpor, 8 par byxor och 3 klänningar...

Kiron fick såklart också tre böcker, överlycklig för varje ny bok (och vi föräldrar också som slipper läsa samma samma hela tiden!)

Ja...lite mulet ute idag och jag har ont i foten så det blir nog ingen promenad...vi spånar lite på om vi ska fika ute idag, måste ner på Apoteket en sväng ändå. Till middag blir det nog att beställa pizza!

1 kommentar:

Anonym sa...

så mycket fina kläder du fick köpt igår, måste vara härligt att få komma iväg lite=).

stackars er som blivit så sjuka, hoppas bara tiril klarar sig undan eländet=(. det är inte klokt va jobbigt med alla sjukdomar som går runt hela tiden.

True Blood är ju så bra, vi har tittat klart på alla avsnitt tyvärr..pizza lät ju supergott, langa hit lite:D. vi ska äta falukorv, kör budgetmat idag..

kram!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...