fredag 12 mars 2010

Fredag med mys och fina dikter

Ännu en natt med dålig sömn...Men skitsamma, för idag log min älskade dotter mot mig! =)
Och det är FREDAG, fastän Mattias ska jobba extra imorgon så det inte blir nån sovmorgon då heller, så är det ändå fredag och solen skiner! Senare idag kommer Ia och barnen förbi på besök.
Jag ska försöka städa upp lite här hemma, ta en runda med dammsugaren iallafall. Vi ska äta hemgjord pizza till middag och "fredagsmysa", fastän det ordet blivit så utslitet och fått lite "töntstämpel" i vissa kretsar älskar jag det, för det är just vad det är! Varför kalla det nåt annat?Angelita Nooni- LILLA ÄNGEL
Jag minns den dagen då du föddes
Och hur jag höll dig i min famn
Jag minns din doft och hur din hud var varm
Det jag kände var så starkt

En liten ängel kom till mig
Och all min längtan blev till verklighet
Jag vill vara här för dig

Min lilla ängel en dröm har blivit sann
Jag finns intill dig och jag håller om din hand
Känn ingen rädsla jag finns ju här om natten
För dig, lilla ängel du betyder allt för mig

Du ligger här bredvid och jag vill att du skall veta
Jag skall aldrig nånsin lämna dig
Du kan vara trygg hos mig

För den mening som du gett mitt liv
För all den kärlek som jag känner nu
Du betyder allt för mig

Min lilla ängel en dröm har blivit sann
Jag finns intill dig och jag håller om din hand
Känn ingen rädsla, jag finns ju här om natten
För dig lilla ängel du betyder allt för mig

Ditt lilla leende, gör det så underbart
Att få vakna varje dag
Att få känna hur jag älskar dig

Min lilla ängel...

DE OSKATTBARA
(Peter Grövall / Nanne Grönvall)

Att få ha er hos mig
Känns så oskattbart
Det är ni som ger ljus
Med er nyfikenhet och ert hejdlösa bus
Ni är det största som hänt i mitt liv
Det är ni som har gjort
Allting meningsfullt
Svårt att forma i ord
När man älskar så mycket att det nästan gör ont
Ni är det största som hänt i mitt liv någonsin
REF: Jag vill ge all den trygghet jag saknat
Jag vill ge all den glädje jag har
Jag vill stärka den livslust ni sprider
Och jag hoppas den alltid finns kvar
Det är svårt för jag vill
Alltid räcka till
Och det är viktigt att
Ingen känner sig sämre och åsidosatt
Ni är det största som hänt i mitt liv någonsin


REF: Jag vill ge all den trygghet jag saknat
Jag vill ge all den kärlek jag har
Jag vill ge er en tro på er själva
Och jag hoppas den alltid finns kvar
Små människor med stor energi
Och viljestarka själar är ni
Ni är det största som hänt i mitt liv någonsin
REF: Jag vill ge all den trygghet jag saknat
Jag vill ge all den glädje jag har
Jag vill stärka den livslust ni andas
Och jag hoppas den alltid finns kvar




Dikt Mattias läste på Kirons dop, författare okänd:

Vad vet du om livet kära lilla barn,
du ligger så trygg i min famn.
Mamma vill leda dig likt en blinkande fyr
när vågorna slår emot hamn.

Skrapsår och blåmärken från livets äventyr
tillsammans sätter vi plåster på.
Och tårarna på lilla runda kinden
försvinner med lite omsorg då.

Mitt älskade barn vad jag längtar
tills du springer så lycklig och glad,
rakt in i mammas trygga armar
och ger en kram som förgyller min dag.

Du vet väl om att du är älskad
av din pappa och av mig?
För varje dag vi tänker:
Finns ingen på jorden vi älskar mer än dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka söta bilder och härliga dikter!! ja varför kalla det för något annat än fredagsmys, finns ju inget bättre ord i världen=).

kram till er!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...