lördag 20 februari 2010

Förlossningsminnen, dagar som virvlar förbi och presenter...

Visst har jag fått fin ny layout? Är Ia som piffat upp lite! =)
Lördag igen...vad dagarna går fort förbi! Ikväll är det Melodifestivalen igen...förra veckan nr vi såg den satt jag och tänkte på att jag för en vecka sen låg med värkar...vi hörde en låt på radion, "Singel" eller nåt och tyckte den var usel...sen försvann Salem el Fakirs bidrag i töcken av ont, så jag har ej hört det än!
Och tänk, nu är det två veckor sen! Tiril blir två veckor inatt! Förra veckan vaknade hon nästan precis på klockslaget hon föddes, och jag satt och tänkte på förlossningen medan jag ammade.. På tal om förlossningen så har vissa minnen som man nästan tappat bort i lustgas-ruset kommit tillbaka. Jag minns att epiduralen gav mig klåda under fötterna så M fick klia,hehe. Och att epidural-slangen läckte och vid nåt tillfälle ramlade bort helt, så M var ganska upprörd över att jag inte fick den smärtlindring jag skulle ha.
Igårkväll efter vi ätit god middag med fläskkotlett, strips och champinjonsås som M lagat, (annars lever vi mest på rester från frysen nuförtiden,) kom Ms bror och hans tjej förbi en snabbis. De hade med en fin present till Tiril som Kiron öppnade, och sen hade han paketet som en fin hatt. ..=) Paketet innehöll en gosig bad-cape från Laban! Lite Simpsons-tittande hör till när Mats är på besök.
Vi såg sen lite Let´s Dance...
Lilla skruttan 13 dagar idag. Den fina blombuketten Tiril fick av mormor o morfar har slagit ut.
Imorse kom farfar och Carina förbi med presenter till Tiril och Kiron, de är på väg till Egypten på bröllopsresa (avis, jag? NÄ!) och vill inte bli smittade av vår förkylning så de stannar längre en annan gång... Barnen fick varsitt keramik-"Mystroll", och Tiril en nalle och lite kläder, bla. detta söta set.

Ja vi är förkylda...somnade med dubbla täcken inatt, tokfrös, vaknade sen av att jag toksvettades istället. Svårt att somna pga. kliande i halsen och rethosta. När jag ammade inatt så kom det en plötslig nysning som skrämde både mig själv, Tiril och M, haha!

1 kommentar:

Tina sa...

ja det verkar vara något som går ju :-( min rethosta i natt höll mig vaken hela natten, och då jag väl börjat slumra till vid halv 6 tiden på morgonen så vaknade Emilia och vägrade somna, så gissa vilket humör jag är på nu :-p Är hur trött som helst, men har för mycket att göra inför ikväll så jag hinner inte vila.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...