tisdag 26 januari 2010

Lite pessimism, gravid-problem och info.

Inatt har jag sovit ganska så gott! Härligt. Jaha, BF+4 dagar idag, vet att det kanske inte är ûbermycket men är less! Kommer säkert inte föda än på minst en vecka... Har fått lite gissningar, Ia gissade 27:e, och hennes kompis gissade 28:e och att det blir en flicka som ska heta Gerda!! Haha skulle inte tro det va? (Vilda gissningar ang. namn pågår, men vi avslöjar INGET i förväg!)
Vi har Kiron hemma från dagis i veckan, går så mycket sjukor och speciellt magsjuka vill vi gärna undvika inför förlossningen...

Gud vad mycket man dregglar i sömnen som gravid, iallafall jag...haha hela kudden blir alldeles blöt. Och tandköttet blöder mycket, när jag borstar tänderna efterlämnas inte en fräsch smak av mint-tandkräm utan en järn-smak av blod...

Om nån är nyfiken på hur en förlossning kan starta, så stod det lite intressant här.Nu ska jag gå och ev. sy lite, finner att hur mycket jag än hör att jag ska vila, så går det lättare att skingra tankarna när jag syr...

3 kommentarer:

matilda sa...

hoppas bebisen tittar ut snart! :)

solokatt76 sa...

Jag läste lite snabbt först och trodde att ni hade bestämt er för att bebin skulle heta Vilda (om det blev en tjej) =)

Ja ja..lite trött i mössan.

Ja magsjukan verkar poppis över hela landet nu!

kramisar..Bara lite tid till att härda ut nu till beis kommer.
You can do it!!! (som om du hade nåt val) =)

Anonym sa...

förstår att det är jobbig väntan. jag gissar att h*n kommit senast under helgen iaf=)

hoppas ni klarar er undan magsjukan nu då, skulle ju inte va bra med det mitt i allt nu.

håller fortfarande tummarna för att det snart sätter igång för dig. kramisar!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...