fredag 4 december 2009

Pepparkaksbak och bra o dålig dag.

Vi satte igång med pepparkaksbak på eftermiddagen, var roligt att se Kiron in action! Han tyckte det var ganska kul ett tag, åt lite deg...sen tröttnade han och vi fick baka ut resten själva. =) Men jag tycker det är roligt oxå så det var ok för mig!Vi har en massa mini-pepparkaksformar så det blev mini-pepparkakor, i form av flodhästar, elefanter, hästar, båtar, tåg, rymdskepp, nallebjörnar m.m. Enda stora formarna var en stjärna och en gran...! Naturligtvis måste vi alla provsmaka kakorna sen med ett glas mjölk!
M städade lite och lagade god mat, lövbiff och pommes-frites! Så det har vi oxå smaskat i oss. Efter det fick Kiron öppna sina adventskalendrar...en vanlig och en choklad!! Gott gott gotta!

Jag har haft en liten svacka idag, varit så trött hela dagen, vet inte om det är Lergigan-tabletterna, och inte har de hjälpt för yrseln och illamåendet nåt vad jag märkt heller... sen är jag så less på att inte orka och kunna göra allt jag vill, känner mig otymplig och värdelös...och hatar att M ska behöva göra "allt"...
Glad att jag oftast orkar sy iallafall, är bara tillklippning och mönsterritning och sånt som blir jobbigt. Jag har även den här stressen i kroppen som säger "bråttom, bråttom!" hela tiden, vad som är bråttom vet jag inte.
Så har jag oxå hört lite om jobbet, man ska anmäla intresse för om man vill söka tjänst ute på Ä-gården eller ej, ska försvinna en hel del tjänster på stället jag är på nu som det verkar...en massa grubbel där.

Så efter maten tog vi en kort promenad för att komma ut lite och rensa hjärnan, var så skönt och gick rätt bra, tog det långsamt.
Nu ska Kiron få lelle, sen hoppas jag att jag kan koppla av lite och slappa vid TVn...

1 kommentar:

Maria sa...

Vilka söta pepparkakor!
Slopa Lergigan tycker jag...de gör en trött så in i tusen och hjälper de inte är det ju onödigt att känna sig trött och hängig! Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...