tisdag 15 december 2009

MVC-besök, ansiktsmålning och sömnproblem...

Herregud vad snön vräker ner idag!! Nu har det lugnat ner sig, men har nog kommit nån decimeter...Vi har så dåliga vinterdäck så det känns inte kul att vara ute och åka...

Har klippt plagg idag, inför kommande sömnad... Var iväg på MVC! =) Barnmorskan tror att knyttet ligger åt rätt håll, dvs. upp och ner, men vi ska kolla noggrannare nästa gång om 2 veckor då det är den veckan vändningsförsök måste ske om det behövs. Jag tycker mig oxå känt huvudet nedåt... HOPPAS! =) Hjärtljuden låg på 148, symfys fundus-mått 32-33. Allt normalt.
Imorgon ska jag ev. på förlossningsinfo, på kvällen, lite dum tid så M måste nog stanna hemma med Kiron (vi kunde ta med honom men det känns dumt), får hoppas jag får nån annan att gå med!! ;o)


Ikväll blir det ev. sykväll, har lite att fixa, testar ett mönster oxå...om jag får till det.
Lillen var vaken mellan 5.30-6.30 imorse (jag vet att det är morgon för vissa...;o)) innan vi alla somnade om nån timme. Jag somnade om djupt, M hade stökat på inne i sovrummet efter att ha lämnat Kiron på dagis, utan att jag vaknade. Knyttet kör ofta gympapass kring 4-5 tiden på natten har jag märkt, så då ligger jag ofta vaken ändå.

Medan jag lagade middag idag så tog M fram stort ritpapper och han och Kiron satt vid lilla bordet och målade med tuschpennor för hjärtans lust!! Som ni ser på strecket i Kirons panna så är det inte lätt att hålla reda på vart färgen hamnar alla gånger när det kliar....
Nä nu ska jag gosa lite med Kiron innan det är läggdax (om än ej sovdax...det är nog att hoppas på för mycket) för honom!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Hejsan

Vad härligt att allt var bra hos BM. Vad duktig du är på att sy.Måste kika lite i din sy blogg. Här har vi äntligen fått snö, men jobbigt att skotta snö varje gång man ska ut hihih då det vräker ner. Nu ska vi kolla en wallander film, har nyligen kommit hem från mitt kvälls jobb är så himla trött på kvällarna nu. Vad härligt med shopping rundan, i helgen bär det av för oss. Må så gott

maria sa...

Hoppas han vänt sig i magen... så du kan se framemot en smärtsam upplevelse ;)
Sjukt att man vill det men det är verkligen speciellt.

Som jag sagt fr början "It´s a BOY".... kanske har jag rätt eller så är det som vanligt =)

Kram

Anonym sa...

härligt om bebis nu har vänt sig till rätta nu=). så avis jag blir på att det snart är dags för dig, jag vill oxå!!

så kul Kiron såg ut att ha med tuschen, hihi.

många kramar!!

Maria sa...

Hoppas, håller tummarna för att busen där inne ligger åt rätt håll och att h*n stannar i det läget! Är avis om du får föda "normalt", hade jag me velat göra...

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...