fredag 11 december 2009

Lussetåg på dagis!

Blev tidig morgon för oss idag...vaknade 6.45, M hade ställt sin klocka på 6.30 men eftersom jag känner min sambo och vet att han jättelätt somnar om hade jag ställt min oxå, en kvart senare...
Hann äta lite frukost innan vi gick till dagis, Kiron tomteklädd minus luva, vägrar!

Var så mysigt, små Lucior som sprang i mörkret mot dagis...=)
Luciatåget var jättefint, och de var så duktiga!! Kiron sitter längst ner till höger på bilden, bara han utan blurrat ansikte...
Lilla mystomten utan mössa satt i frökens knä hela tiden utom sista sången. Men det var faktiskt en till tomte som inte hade luva, så han var inte ensam...=)

Han har sprungit runt och sjungit "tipp tapp" och "Binka stjärna där" hela veckan...sjunger nu också! Efteråt blev det fika, mysigt, saffranslängd och pepparkaka. När vi gick hem fick vi ta med en strut med lite pyssel de gjort de senaste dagarna, Kiron hade gjort en söt pinn-tomte, trolldegs-saffransbulle och några pepparkakor. =)Hemma igen, ätit en till macka. Jag mår uruselt, mår illa, är yr och jättetrött (sovit mindre än vanligt...), så jag har faktiskt planer på att lägga mig och vila en stund. Vi hade funderingar på Birsta idag men det får bli sen i helgen istället, tror jag.

3 kommentarer:

solokatt76 sa...

Söt tomte. Trodde inte Edward skulle ha hatten på heller när jag kom, men dom där på dagis kan dom!! Här hemma har han pepparkakshattvägrat...

Jättefitn luciatågskort. Vi hade alla 4 avdelningar på scen samtidigt, dvs ca 60-70 ungar så de satt ner och sjöng. Blev inte lika tjusigt..

Anonym sa...

vilken söt tomte ändå, fastän han var utan mössa=). så härligt att se alla lussetåg, här skippar de allt sån't för att det infaller på helgen. jättetrist enligt min mening, men jag får väl njuta av att se hur ni andra har haft det.

jobbigt att du mår så dåligt. många kramar!!

Ulrika sa...

Åh så söt liten tomte, jag tycker barnen är såå söta med sina lucia tåg när de är så små. Jag kan sakna lite utav det då mina barn inte går på dagis. Mina två äldsta barn gick ju på dagis så då satt man där stolt som tuppen på dagiset och vänta med spänning med kameran i beredskap att börja fota. En mysig och fin upplevelse.Hoppas att allt är bra med er. Nu är det inte långt kvar för er sååå spännande. Här hemma så har vi haft fullt upp vi har rensat och tagit in en massa kartonger från garaget och gått igenom vad vi ska behålla m.m Så har jag gjort ren varje pryl i garaget. Och inne så har jag torkat ur alla skåp i kök + alla rum. Men har alla över skåp kvar då jag inte nådde upp så bra hihihi Stor städat badrum m.m Torkat allt jag kommit åt hiih och tvättat alla leksaker oxå En riktig storstädning hiihi Känner mig rätt slut nu efter den städningen, så jag har skrivit en liten lista på saker att göra så det sksa bli lite lättare att få dom gjorda man får belöna sig själv med något fint när listan är klar hihih Några timmar på ett spa skulle sitta fint hihi Må så gott

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...