torsdag 12 november 2009

Lapptäcke färdigt, promenad och besök.

Dagens första inlägg...men idag har jag helt enkelt haft för fullt upp, inte varit oinspirerad och less som igår...

Lapptäcket blev äntligen klart!!! Så skönt! Och jag blev nöjd med det oxå till slut...Vi har hunnit inviga det också, var på promenad, och det fick klart godkänt...=)Det här gosiga täcket ska han få ha i vagnen om dagarna när han sover ute.

M var på utvecklingssamtal på dagis idag, det mesta verkar bra förutom att Kiron gärna vill bli matad istället för att äta själv...nåt han kört med länge här hemma men nu har det blivit värre på dagis oxå. Han KAN äta själv men det är helt enkelt mysigare om nån annan hjälper honom...I övrigt är han glad och väldigt aktiv, berättade de, ska vara med överallt! Precis som hemma.

Medan M var på utvecklingssamtal så satt Kiron på pottan en stund...och kissade där för första gången, woohoo! Duktig kille! =) Han satt och tog i och försökte bajsa också, men det kom bara pruppar, och han kollade efter varje prupp om det kommit nåt bajs...=) Det kommer när det kommer. Här sitter Kiron och myser med Toby i väntan på middagen...köttbullar och mos.

Han har hunnit med ett hyss idag också, på nåt sätt lyckats radera alla bilder på kamerans minneskort...bilder sen drygt en månad tillbaka, väldigt surt. Vi får se om vi kan få fram dem på nåt sätt igen.

Efter middagen fick vi besök av våra bästa vänner. Kul för barnen att leka lite och kul för oss att babbla lite. =) De gick för en halvtimme sen ungefär, jag har duschat och nu duschar M, Kiron ska snart få lelle...och nu vill han att jag ska läsa, så ha en bra kväll! För oss blir det Criminal Minds bla. Härligt!!

Imorgon blir det en tur för oss till mina föräldrar och till Ms pappa, har ju inte firat farsdag för dem än, ska äta tacos hos mamma o pappa och Kiron ska få träffa sina kusiner lite, mormor o morfar sitter barnvakt åt dem imorgon. Så syns jag inte till så mycket så vet ni varför.

1 kommentar:

Maria sa...

Superfint täcke!! Skönt att ha i vagnen förstår jag! Gabriel sover ju inne han. Vad skönt att det mesta verkar gå bra för Kiron på dagis. Jag väntar på att få en tid för Gabriels utvecklingssamtal...verkar ta tid.. =( Men efter vad jag får höra så verkar allt bara gå bra! =) Har bunkrat upp med vantar nu också då det verkar som om nån äter vantar på dagis! De försvinner spårlöst... ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...