tisdag 27 oktober 2009

Vad jag har gjort och vad jag ska göra...och så ett gott recept!

Kul att det redan är några som anmält sig till tävlingen, jag blir nervös men glad samtidigt!!!

Hann inte med hela To do-listan igår, men nästan. För över det jag inte bockade av igår...
Paketera tradera-paket (klart)
Koka köttsoppa (och hacka och allt tillhörande före...)(klart)
Lägga ut bloggtävling (klart)
Klippa till Halloweenkåpa till lillen
Klippa mössor
Lägga in tvätt (klart)

De tre sista blev inte klara igår men la in tvätten imorse, i lådorna alltså...Tillklippningen av tyger fick vara igår för jag var för yr och slut, en sån dag. Istället sydde jag LillSpooky-lappar på de färdiga kläder som ej var märkta, gjorde 3-veckorssallad, fotade till Tradera, och handsydde ihop lite av elefantskallrorna...


Förutom det så tog vi en liten promenad före maten, mys med mörkerpromenader. Blev rester till middag, snabbaste maten!!! ;o) Sen njöt vi av kvällen med lite Buffy-box i sann Halloween-veckoanda!!! Dagens lista då (så ni vet vad jag har för mig...) ;O)

Kolla räkningarna
Klippa till Halloweenkåpa till lillen o ev. börja sy
Klippa mössor o ev. börja sy
Hitta vitt tyg på Eriks...
Lägga ut Tradera-auktioner (det får vänta tills ikväll)
Handla
Väga Tradera-paket o maila vinnare
Umgås och bara mysa med familjen!! Middagen är klar, köttsoppan kokade jag ju igår kväll, den blir bäst om den får stå till sig lite.

Om ni inte provat 3-veckorssallad, gör det, är så gott, praktiskt att ha i kylskåpet för passar till det mesta, speciellt på mackor tycker jag!! Håller kanske inte 3 veckor, vad vet jag, men åtminstonde 2.

3-VECKORSSALLAD
1 dl matolja
1 dl vatten
1/3 dl vitvinsvinäger
1/2-3/4 dl strösocker
salt & peppar
Morötter
Vitkål
Purjolök
ev. Paprika (el. annat ni tycker om)
Grovriv rotsakerna och löken (jag brukar använda mixern), strimla paprikan. Koka upp de övriga ingredienserna och häll över salladen varm. Låt svalna. Ät!

1 kommentar:

Leeza sa...

Åhhh.. Buffy!!
Nu blev jag inspirerad, ska ta å kolla på det när maken somnat =) Han hatar det nämligen:-s

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...