måndag 19 oktober 2009

Höstdepp? Ny magbild m.m!

Ja så var det måndag igen. En regnig och kall måndag...Igårkväll när det började regna kom vi på att vagnen fortfarande stod ute, gah!!! =) Så den har fått vara på tork inatt. Känner mig lite nere idag, vet inte varför, orsak okänd. Kanske lite pengagrubbel osv. Fick en lapp från försäkringskassan om att min chef glömt sjukanmäla mig! Så nu kommer de pengarna vara försenade, om nu sjukskrivningen blir godkänd. Jobbigt.
I övrigt ser jag fram emot Halloween, vet att den helgen anses rätt kommersiell och så men jag köper hela grejen! Skräckfantast som jag är ser jag det som en kul anledning att få smycka till det med lite spökmysiga saker osv. Krypa upp i soffan och se på härliga skräckfilmer!

Ska gå och sy en stund nu så kanske det känns bättre sen. Kiron sover för tillfället. Han har hela dagen gått runt och burit på sin "plingplong" som han fick av familjen Fahlén/Johansson igår. När han vid nåt tillfälle glömt den kommer han på det efter en stund och hojtar "plingplong! plingplong!" och springer och letar upp den igen. De andra leksakerna har naturligtvis lekts med också, men hela tiden i sällskap med plingplongen.
När jag sa att han skulle få lunch sa han "tårta!? Kaka?!" Han får nu gå på sockeravvänjning....=)

Vi är i v.27 i graviditeten nu, 26+2! Tänkte visa en ny magbild, tagen igår kväll:

V.26+1...

Såhär står det i familjelivs graviditetskalender:

Vecka 27: 17 okt - 23 okt 2009
Kroppen: Livmodern har vuxit och dess översta del finns nu en bit ovanför naveln. För många fortsätter brösten att vara spända och lite ömma under hela graviditeten och det kan rinna lite vätska från dem. Extra fett lagras i brösten och dess körtlar växer. Många kvinnor blir andfådda, då de fått en ökad blodmängd i kroppen.Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont.Nu har barnet stora chanser att klara sig om det föds för tidigt, men varje vecka, och även dagar, gör stor skillnad. Barnet väger mellan 900 gram och ett kilo. Om det skulle födas kan det andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...