lördag 29 augusti 2009

Bytardagen och tjejdag på stan!

Imorse när vi vaknat och käkat lite frukost for vi och hämtade upp Ia, som följde med oss på bytardagen. Det fanns en del grejer men inte mycket i Kirons storlek, det mesta av det var rätt slitet eller för tjejigt. Jag kollade iofs. inte på stl. 86/92, han har ju fortfarande 92, men behöver mer kläder "för vintern".

Hittade däremot litegrann till bebben i magen. Eftersom lill*n föds mitt i smällkalla Januari behöver vi en overall i minsta storleken, och de storlekarna är ju oftast mindre slitna eftersom de används kortare tid. =) Kul att kika på bebiskläder igen!
Tycker vi hittade lite bra grejer! Blev ett påslakansset, en gunghäst (för 15 kr!! Jag tror jag hade en likadan fast svartvit när jag var liten!), en stor påse Duplo, en Spyder vinterjacka som såg ny ut (som dock var VÄLDIGT stor upptäckte vi sedan), en huvtröja och 8 par sockar till Kiron, Bamse-ljudsaga, och velourbyxor, overall stl. 50 och overall stl. 68 till knyttet.
Här var ett kul påslakan som jag hittade, sett i olika färgvarianter tidigare...
Ni har väl kikat in på mina auktioner om ni är intresserade av tyger?
Efter bytardagen for jag och Ia på stan och fikade, gick i affärer, surrade en massa och kollade marknaden. Var jätteskönt med lite "tjejtid", utan barn eller pojkvänner som säger man ska skynda på...;o)Blev inte så mycket shoppat, en mössa och en Max-bok till Kirons födelsedag...Men kul ändå! Kiron vill visa att han är en stor kille och använder klocka!! =) Klockor är så intressanta och det är ett av hans favoritord! På tal om ord förresten, herregud vad det bubblar fram nya ord ur hans mun hela tiden nu! Ord man inte alls visste att han kunde eller att han visste vad de betyder! Så kul!
Imorgon ska vi på kalas hos Robin som fyller 2 år på måndag!! Och ev. kommer kanske farmor oxå förbi en sväng, tänkte kanske kika på marknaden.
Nä, nu ska Kiron få lite lelle!

1 kommentar:

Anonym sa...

oj vad du har shoppat loss och så billigt med allt=). roligt att ni hittar lite grejer till bebbeliten också. söt Kiron är med sitt armbandsur, stor kille, hihi.

kramisar!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...