torsdag 21 maj 2009

Onödig stress, middag utomhus och vattning...

Nuförtiden även när jag "tar det lugnt" så stressar jag...vet inte varför. Sitter jag stilla tänker jag mycket på allt som måste göras...Jobbigt. Tom. med syendet är det så, jag tycker det är jätteroligt att sy men har så mycket idéer och projekt i skallen så jag hinner inte med allt och blir stressad över det.
Måste lära mig att komma tillbaka lite till bokläsar-Hanna. Jag har alltid varit en STOR bokmal och plöjt bok efter bok. Men nu har det bara blivit ljudböcker, och det oftast när jag gör någonting annat samtidigt. Så det blir inte den där avkopplingen att bara glida in i en annan värld för en stund, koppla bort. Har väl också en del att göra med att man är småbarnsmamma nu, och prioriteringar. Jag har för mycket hobbys också... Längtar till semestern, då ska jag verkligen ta mig tid att läsa, på riktigt!!!

Jaja, efter den där ordsvadan kommer nu en bildsvada...

Ia och Daniel kom förbi en sväng ikväll, kul, vi ska kanske hitta på nåt tillsammans snart.
Vi åt middag utomhus, hade grillat fläskytterfilé, mmm... Sen satt vi och bara njöt en stund.
Kiron ser en humla, därav minen...vet nog inte vad han ska tycka....
Trädgårdsarbete, först vattnar stor...
...sen vattnar liten!
Och sen båda tillsammans! Mina fina killar!

Kiron har förresten lärt sig säga träd, så nu heter alla växter träd...=) Men vi övar på ordet "blomma"! ;o)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...