torsdag 23 april 2009

Låt den rätte komma in ljudbok...

Sitter här med en härligt nymornad liten Kiron i famnen, go-pojk!
Kommit hem från jobbet, härlig promenad, varmt ute idag.

På min tur till o från jobbet nu lyssnar jag på denna ljudbok:
Tänkte att jag måste läsa/höra boken innan jag ser filmen, brukar bli bäst så! Den är spännande, blodig men det älskar jag!!! Gillar sättet John Ajvide Lindqvist skriver på...och dessutom har jag ju alltid varit jättesvag för vampyrer...Läs den!

http://www.bok.nu/ :"Naturligtvis finns det inga vampyrer i Blackeberg. Bara en massa vanliga människor som stretar med sina vanliga liv. Eller?
Det är vinter 1981 i folkhemsförorten nordväst om Stockholm. Människorna strömmar på och av tunnelbanan, i källarförråden sniffar tonåringar lim och på kinakrogen hänger det gamla vanliga alkisgänget. I ett av hyreshusen sitter tolvårige Oskar och läser skräcknoveller. Han drömmer om att bli en hämnare. Att slippa gå i skolan och förnedras av sina plågoandar. En dag har en pojke mördats på ett chockerande brutalt sätt i närbelägna Vällingby. Precis samtidigt har Oskar fantiserat om att döda mobbaren Jonny och han får ett ögonblick för sig att han har makt att få oerhörda saker att hända.

Omtumlande, överraskande och riktigt skrämmande. Men det är också en lysande skildring av en svårt mobbad pojkes väg ut ur barndomen och de vägval han ställs för."

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej, när är det erikshjälpen har öppet i Härnösand? Har dom öppet på lördag tex?

Anonym sa...

oj då, jag som har riktigt svårt för vampyrer. det ska vara massor av sån litteratur i nästa kurs "populärlitteratur" så jag kanske vänjer mig=). älskar ljudböcker, är ju så soft!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...