torsdag 19 mars 2009

Trötter...

Idag blir det ett trött inlägg...jag är trött...Foto: www.fotoakuten.se

Jobbat inatt, kom ner som ett åskmoln sur på sambon för att han smällde i ytterdörren och väckte mig 1 timme före jag ställt klockan, och sen kunde jag inte somna om...Gah! Sovit runt 5 timmar nåt, drygt när man ska jobba en natt till. Vet ni om att jag sover med öronproppar jämt, väldigt lättväckt (jag hör Kiron ändå), och ibland ligger jag tom. där med sambons hörselkåpor över öronen om Kiron inte är på dagis eller så. =) Vill gärna försöka sova åtminstonde 6,5 timme när man ska jobba fler nätter.

Är också sur på att på måndag, den dag jag planerat att ta en "sy-dag" för Kiron är på dagis, jag jobbar på natten från...den dagen har chefen bokat in en planeringsdag från 8.30-16.00!!! Blaj!

Då får jag inte sova ut, man ska sitta där hela dagen (iofs. på Vårsta där de säger att de har god mat, vi blir bjudna), komma hem trött vid 16.00, äta middag och allt som hör eftermiddagar till och sen gå på jobbet vid 21, blir som att göra två pass på samma dag! Morr...

Var dessutom inatt på en avdelning där det går magsjuka, så jag blir nog på samma avdelning kommande natt också för att minska smittrisken...Fy om man själv skulle få det igen!
Nä...nu ska jag dra med mig killarna på Erikshjälpen, pigga upp mig lite. Får se om jag hinner ta nån tupplur innan jobbet ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar varje natt. Så skönt att slippa störande ljud när man ska sova. Har själv inte provat både öronproppar och hörselkåpor. Kanske något man skulle ta och göra de gånger maken är förkyld och snarkar extra högt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...