måndag 30 mars 2009

Sunday, bytardag och förskottsfirande...

Igår var vi förbi på bytardagen! Jag la mig och sov 7.40-9.00, sen for vi på bytardagen. Var som Ia skrev inte lika bra som förra året, mycket urtvättat och så i klädväg. Bytet blev ett par shorts, ett par sandaler, fodrade gummistövlar med Spiderman, ganska nötta men dock fina Adidas-sneakers, en liten slips med Taz på (5 kr! =)), 12 st böcker, bla en hel del sagoböcker som jag hade likadana när jag var liten, påslakansset med Nalle Puh, Laban-örngott, Kalle Anka/Musse gardinkappa och Molngardinkappa (10 kr...). =)
Och naturligtvis hittade M nåt han gillade också, barnasinnet har han kvar: en Hot Wheels Bilbana i form av en dinosaurie, 30 kr. =) Den får han väl leka med själv då den är från 5 år! ;o) Allt gick på runt 210 kr!

När jag sovit klart, kring 16-tiden, var Haidie (Ms mamma)och hennes man Voitto här. Vi åt tårta som de hade med sig, Kiron åt sig nog mätt på den, för han åt inte särskilt bra till middagen sedan...hehe. Vi beställde mat med dem, de bjöd, från Matverkstan, jag tog Röding i hummersås med pressad potatis, M lax på planka och Haidie o Voitto plankstek, enorma portioner!!!
Kiron njöt av uppmärksamheten han fick, han är en riktig charmör! Lite piggare idag.
M (och jag) fick av dem presentkort på Nylands trä, jag fyller år om 20 dagar...=) Vi ska byta trätrall ute på baksidan i sommar så det var väl behövligt presentkort!!

Jobbet gick bra men jag var extremt trött, men nu är det gjort!!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har alla böcker på den övre raden hemma sen jag var liten =)

Madelene sa...

kikar in :0)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...