måndag 2 mars 2009

Lugn söndag med recept på lax med ishavsrom

Jag hoppas ni inte tycker det blir jobbigt med alla bilder i inlägget nedan, jag har inget PhotoShop så jag kan inte pussla ihop bilderna tillsammans i ett collage eller nått....

Vår söndag...Jag hade ju lovat M sovmorgon, men Kiron hade ingen bra natt och fick sova i vår säng...klistrad intill mig! Gosigt men svårt att sova, han är nämligen som sin far duktig på att sno runt en massa i sömnen...Så jag sov inte bra, M sov bra och fick därför kliva upp. Så jag hade sovmorgon!

När jag ätit frukost och myst på en stund fick Kiron lunch innan sov-tajm, för både honom och pappan. Jag blev alltså solo. Satte mig och sydde, lagade lite och sydde klart velourbyxorna.

Sen vi mumsat i oss rester av mammas smörgåstårta tog vi en sväng på ICA. Hemåt, lagade mat, god lax i ugn med ishavsrom: Bred bara 1 brk ishavsrom över laxfiléer, krydda med citronpeppar och dill och häll över matlagningsgrädde. Ugn 200 grader 20-25 min. Mums!!!

Sen badade killarna badkar, vi använder det stora badkaret mindre än vi borde!!! Är ju så härligt att bada, men Kiron badar oftast i baljan när vi duschar. Ska ta bort badkarsskötbordet så kanske det blir mer "tillgängligt" att ta ett bad.

Här är en härligt nybadad kille!!!
Vi har myst på och sett film ikväll, en thriller vi hade spelat in, "Stay". Nu sover boysen, ska snart lägga mig jag med! Jobbar måndag tisdag och är sen ledig 9 nätter, tjoho!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...