måndag 2 februari 2009

Inte

Det blev inte...Kiron och jag fick stanna hemma idag, vi får se när sista inskolningsdagen blir av. Han sov dåligt inatt, hade otäck hosta, så vi sov också dåligt. Han är jättesnuvig och ovanligt gnällig men orkar leka lite, och har inte feber (sist vi kollade iallafall). Nu har han nyss vaknat från sin lunchsömn (som också var ovanligt orolig) och sitter här i min famn. Vi kan se dagiset här genom vårt fönster... Det var flera barn som var sjuka idag, samma symptom tydligen! Medan Kiron sov sydde jag lite, syr svarta byxor till Kiron. =) M for iväg och handlade lite näsdroppar och annat nödvändigt till vår lilla sjukling. Idag ska vi äta Kyckling Sambal Oelek, så enkelt som det kan bli; Lägg 4 kycklingfiléer i en ugnsform. Salta och peppra, häll över 1 brk créme fraiche blandat med 1 msk soja, 3 msk vatten, 1 tsk mango chutney och 1 tsk sambal oelek. Stek i ugnen ca 25 min (till kycklingen är genomstekt). Strö över lite purjolök och servera till ris eller pasta! Gott! Kan byta créme fraichen och vattnet mot matlagningsgrädde. Hmm...nu känner jag att här behövs bytas bajsblöja, doftar inte rosor! Kram på dig!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...